Virtuální sídlo firmy: Odpovědi na nejčastější otázky

Mnoho profesí nepotřebuje ke svému výkonu žádné speciální podmínky. Pro mnohé podnikatele je proto pohodlné pracovat přímo u sebe doma. Problematicky se však může jevit obchodní jednání v domácím prostředí nebo sídlo firmy, které zároveň prozrazuje adresu vašeho bydliště. Řešení nabízí služba virtuální sídlo firmy či virtuální kancelář. Jaké otázky kladou zájemci o tuto službu nejčastěji?

Pro koho je tato služba určena?

Virtuální sídlo či kancelář využijí všichni podnikatelé, kteří vykonávají svou výdělečnou činnost z domova. Jedná se především o daňové poradce, účetní, projektanty, programátory či prodejce.

Důvodů pro zřízení služby virtuálního sídla či kanceláře může být hned několik:

  • touha pro prestižnější adrese – adresa v Praze či v centru jiného velkého města vytváří u nových zákazníků lepší dojem a vaše firma proto působí důvěryhodněji
  • v situaci, kdy v nějakého důvodu nebylo úřady povoleno zapsat adresu provozovny jako sídlo firmy
  • nechcete umístit sídlo firmy na adresu trvalého pobytu
  • zájem spadat pod určitý finanční úřad – například pod úřad, který vzhledem ke své vytíženosti provádí kontroly po delším časovém intervalu než je tomu v jiném městě (finanční úřad má ale právo delegovat místní příslušnost, shledá-li k tomu důvod)
  • finanční úspory – využívání virtuálního sídla či kanceláře vyjde měsíčně výrazně levněji než pronájem klasických kancelářských prostor

Jaký je rozdíl mezi službami virtuální sídlo a virtuální kancelář?

Zjednodušeně lze říct, že virtuální kancelář je rozšířením služby virtuální sídlo. Sídlo firmy, ať skutečné či virtuální, musí splňovat stejné náležitosti.

Sjednáním služby virtuální sídlo získáte:

  • adresu, na níž si můžete zapsat sídlo firmy v obchodním rejstříku
  • uložení pošty

Virtuální kancelář nabízí kromě adresy navíc:

  • možnost využití zasedací místnosti či dočasné pronajmutí kanceláře – zasedací místnost lze po předchozím zarezervování využít k jednání s úřady, které často trvají na schůzce v sídle firmy nebo pro obchodní jednání. Zpravidla je služba pronájmu zasedací místnosti pro jednání s úřady zdarma, pro obchodní jednání je zpoplatněna.
  • přepojování hovorů
  • příjem a výdej pošty

Je virtuální sídlo v souladu se zákonem?

Ano. Díky novelizaci občanského zákoníku v roce 2009 je využití virtuálního sídla v souladu se zákonem.
Podnikatel však musí plnit tyto povinnosti týkající se sídla firmy:

  • povinnost viditelně označit sídlo firmy
  • na žádost úřadů prokázat vlastnické nebo užívací právo k objektu sídla, v případě virtuálního sídla tedy smlouvu o poskytnutí služby virtuálního sídla
  • zajistit přebírání písemností

Jak se nespálit při výběru poskytovatele služby virtuální sídlo?

Společností nabízejících tuto moderní službu se vyrojilo velké množství. Jak vybrat tu správnou? Porovnejte hned několik kritérií:

  • cena za poskytnutí služby
  • nabízená adresa virtuálního sídla – prohlédněte si budovu a její stav, v případě zájmu o virtuální kancelář si sjednejte prohlídku kancelářských prostor uvnitř budovy, posuďte rovněž lukrativitu oblasti, v níž se budovy nachází
  • ujistěte se, zda společnost označí pronajatou adresu cedulkou s názvem a IČ vaší firmy – bez něj nebudete splňovat zákonem dané viditelné označení sídla firmy, více zde
  • informujte se o možnostech a podmínkách ukládání a vyzvedávání pošty, zda je tato služba v ceně nebo je navíc zpoplatněna, výhodné je také sjednat informování o došlé poště e-mailem

Related posts